מהפכה ביו-טכנולוגית עצומה נוקשת על דלתנו. היא כבר שינתה את חיינו לאין היכר, אך השפעתה על ילדינו תהיה כה קיצונית, שהיא יכולה להיחשב לפנטסיה טהורה. כרגיל, הברכה והאימה של הביולוגיה המודרנית כרוכות יחד והן תובעות מאיתנו בירור יסודי. בהיבט אחר, אנו חוזרים אל עולם המיתוס בעידכון מודרני. פעם ראשונה, שאנו מסוגלים להגשים את חזיונות המיתולוגיה בדרך מדעית, הנגישה לכולנו, לא רק ליחידי סגולה, חביבי האלים או גאוני המדיטציה. 201 עמ'


  • קטגוריה: סדרת הארכיטיפים

מחיר:84

500


קנה עכשיו!

תיאור

א.

המאגיה של ההנדסה הגנטית

מיתולוגיה, רוחניות וחזון מודרני

1.

בסיפורי המעשיות, קללות וברכות הן 'הנדסה גנטית' לכל דבר. מכשפה מדופלמת יכולה להפוך אותך מאביר לחזיר בלחש אחד ואילו פיה טובה יכול להפוך את עכברי הבית שלך למשרתים צנועים, שילוו אותך לנשף... במרכבה שהיתה קודם לכן דלעת גדולה, שבו תפגשי את נסיך חלומותיך.

האם רצית לחזור לימי הזוהר של נעוריך או לזכות בחיי אלמוות? אין בעיה. כל מה שעליך לעשות הוא למצוא את 'מעיין העלומים' ולטבול בו. ואולי, אם אתה לוחם, חשקה נפשך במערכת חיסון מושלמת בפני חיצים, רומחים ושאר מחלות? לצורך זה יהיה עליך לטבול בנהר הסטיכס או בדמו של דרקון, כפי שעשו אכילס וזיגפריד.

האם אתה רוצה להפוך לאל יווני? תתפלא כמה הדבר קל, אם רק תוכל למצוא ולאכול מנה אחת מן האמברוסיה, שבכוחה להפוך בן תמותה לשוכן אולימפוס. אם אתה צנוע יותר, וכל רצונך להפוך לגיבור-על, תוכל לזכות במגוון כוחות על טבעיים, כגון רחיפה, טלקינזיס, קריאת מחשבות, ניבוי עתידות, וטיולים ברחבי היקום בגוף האסטרלי, וכל זאת באמצעות טיפוח אנרגיית הצ'י הקוסמית ותרגול יומיומי בשיטות המדיטציה ושאר הטכניקות של היוגה ההודית או הטאויסטית.

אם אתה טיפוס אינטלקטואלי וכל רצונך לזכות, כמו שלמה המלך, בחכמה אוניברסלית, גם כאן, לימוד שקדני של כתבי הקודש ותפילה לאלהים, החונן לאדם דעת, עשוי להעניק לך את מבוקשך. אם זכית להעמיק בחכמת הקבלה, הרי שאתה יודע כבר כיצד לזמן 'מגיד' שימסור לך את סודות הבריאה או להתחבר ב'עיבור נשמה' לכל צדיק או מלאך, מימות קדם ועד עתה, ולחלוק את חכמתו ואת כוחותיו.

המאגיה וחכמת הסוד הקדומה לימדו אותנו שאפשר להפוך יסוד אחד לאחר בכח האלכימיה, או לחולל כל טרנספורמציה אחרת בטבע הדברים בכח הרצון העוצמתי של מכשף או אל. אובידיוס, המשורר הרומאי, חיבר בזמנו שירה ארוכה הנקראת 'מטאמורפוזות' ושם הוא אסף כמאתיים סיפורי מיתולוגיה שעסקו בהמרת צורה פתאומית של אלים ובני אדם. הם יכלו להפוך לחיות, צמחים או דוממים, הכל בכח הרצון ולחש הקסם. כך, ליקאון, שהעמיד במבחן את האלים בצורה מתועבת, שעדיף שלא להזכירה כאן, נענש על ידי יופיטר שהפך אותו לזאב. דפנה, היפהפיה המסכנה, שאפולו רדף אחריה מתוך התקף אהבה פתאומי, התפללה שיצילו אותה מאונס ו'ניצלה' ברגע האחרון, כאשר נהפכה לעץ הדפנה.

משום מה, חיי האהבה של אפולו המחונן, אל השמש, אינם מוצלחים במיוחד. הוא נוטה להסתבך בסדרה של אהבות נכזבות, שנגמרות באסון, במיוחד לאהובותיו בישות המזל. למשל, קורוניס, שהיתה אהובתו, בוגדת בו. עורב לבן מלשין עליה ואפולו בזעמו הופך אותה לזרזיר. אפילו את 'השליח' נושא המסר שעזר לו הוא מעניש והופך את צבע נוצותיו לשחור. כעת, אתם יודעים לפחות שני דברים: מי הוא הזרזיר הבא לנקר בצמחי הגינה שלכם ולמה העורב תמיד שחור. מדובר ב'הנדסה הגנטית' של אפולו.

מהיכן יש לאלים או לקוסמים כח כזה לשנות את הטבע? אם תזכרו מי יצר את הטבע מלכתחילה, תדעו בעצמכם את התשובה. כל מיתוס בריאה מכריז, שהרצון והמחשבה הם שחוללו את הבריאה הזו. ממילא, כל מי שמסוגל לחזור במחשבתו אל אותו רובד קמאי, שקדם למציאות הגלויה, מסוגל לחולל מעשי ניסים.

על פי סיפור בראשית שלנו, אלהים הוגה את העולם במחשבתו, ואחר כך, מבטא את רצונו בדיבור. לאלהים לא היה צורך אלא ב'עשרה מאמרות' כדי לברוא את העולם כולו. את ספר התורה יש לראות כתכנות המקורי, שעל פיו אלהים יצר את העולם כסוג של 'מטריקס'. חכם מקובל לומד את הצפנים האלו ויודע כיצד להשתמש בהם כדי להפוך בעצמו למתכנת קוסמי. באופן זה, הוא מקבל את אותו כח שהיה לניו, גיבור 'המטריקס' בקולנוע. מרגע שהוא יצא מן המערכת, הוא מסוגל לשנות אותה – הוא יודע שרק אלהים לבדו הוא ממשי. כל מציאות מחוצה לו היא מדומה – וירטואלית!

אינך יכול לשנות את הממשי, שהוא לבדו נצחי. אבל ברגע שאתה מבין את האשליה של העולם, אתה מסוגל בעצמך להפוך לקוסם, השולט במראית העין.

2.

כפי שנראה לכל אורך הספר הזה, האדם המודרני כמה לאותם דברים שאליהם כמהו אבותיו לפני אלפי שנים. הוא חפץ בחוסן פיסי ועוצמה על טבעית. הוא חפץ להיות גיבור על, בעל תוחלת חיים ארוכה, רצוי אלמוות. הוא חפץ להיות חכם אלוהי, יודע כל. הוא חולם על בריאות מושלמת כפי שהוא חולם על יופי מהמם, אינטליגנטציה גבוהה ושאר כוחות-על. הוא שואף לשדרג את עצמו ללא הרף ולהפוך קרוב יותר לאידיאל על-אנושי. אה, אם נתוודה בפה מלא: הוא חפץ להפוך יום אחד לאל, החי לנצח, כל יודע ושליט על הכל. אך בשונה מאבותינו, אנו לא בחרנו להגשים את משאלות לבנו בדרך המאגיה והעבודה הרוחנית אלא בדרך היחידה הנתפסת לנו כאפשרית – בכח המדע!

המדע מחליף היום את תורות הסוד הקדומות, הכישוף, המאגיה והקבלה. במקום להתפלל לאל הגשם, אנו מחפשים דרכים לשלוט במזג האוויר. במקום לטייל ברחבי היקום ב'חלומות צלולים' או ב'גוף האסטרלי' שלנו, אנו מחפשים דרכים ל'כבוש' את החלל החיצון בלווינים וחלליות. במקום לסמוך על זכות מעשינו הטובים, שינחילו לנו בריאות טובה ואריכות חיים בעולם הזה, שלא לדבר על גן עדן בעולם הבא, הרפואה המודרנית עושה מאמץ עצום להציל אותנו מאלפי מחלות ולמצוא את המנגנון הפיסי והגנטי שיאריך את תוחלת החיים שלנו בעשרות ומאות שנים.

הפסקנו לראות בעולם החי סביבנו יצירה אלוהית והתחלנו לזהות את כוחה של הברירה הטבעית. על פי דרווין, למרות אקראיותה של המוטציה הגנטית, עם הזמן, היא יוצרת עולם מורכב וקסום באמת. למעשה, לחוקר המתחקה אחרי מעללי האבולוציה, סיפור ההתהוות של העולם הזה הוא הרבה יותר מעניין מסיפור הבריאה המקראי. מראשית כה צנועה, מרק קדמוני ומבעבע של כמה כימיקלים וחומצות אמינו, אנו מקבלים את כל עולם החי והצומח, המדהים בחיוניותו.

האמנם? האם עולם החי על פני כדור הארץ הוא תוצר של אבולוציה דרוויניסטית, המתנהלת בדרך אקראית? דעתי נוטה לאלו האומרים, שהחיים הביולוגיים מורכבים מכדי לבסס את המוצא שלהם על שלולית בוץ וכוח המקרה. יצור חד תאי הכי הפרימיטיבי עדיין משוכלל יותר מכל המצאה אנושית הכי מתקדמת, לרבות המחשב הגאוני ביותר. הסיכוי שהחיים התפתחו בדרך אקראית, כמובא בספרי האבולוציה מאז דרווין, שואף לאפס. בכל מקרה, להיקשר שלנו, אנו יכולים להניח בצד לפי שעה את השאלה הגדולה הזו. דברים אחרים מעסיקים אותנו, החשובים לעתיד הקרוב שלנו, יותר מכפי שאנו משערים.

מהפכה ביו-טכנולוגית עצומה נוקשת על דלתנו. היא כבר שינתה את חיינו לאין היכר, אך השפעתה על ילדינו תהיה כה קיצונית, שהיא יכולה להיחשב לפנטסיה טהורה. כרגיל, הברכה והאימה של הביולוגיה המודרנית כרוכות יחד והן תובעות מאיתנו בירור יסודי. בהיבט אחר, אנו חוזרים אל עולם המיתוס בעידכון מודרני. פעם ראשונה, שאנו מסוגלים להגשים את חזיונות המיתולוגיה בדרך מדעית, הנגישה לכולנו, לא רק ליחידי סגולה, חביבי האלים או גאוני המדיטציה.