בעקבות המצאת המחשב – הכלי האולטימטיבי לאחסון ועיבוד מידע, והופעתה של רשת האינטרנט, קבלנו כלים חדשים, רבי עוצמה, להפצת ידע ושכלול היצירתיות. וכעת, בעקבות פיתוחים של אינטליגנציה מלאכותית, אנו על סף מהפכה עצומה בכח הבסיסי המעצב את התרבות האנושית שלנו - כישורי הלמידה שלנו.

קרא עוד  
1 דקות קריאה

כאשר אתה מבין, שאתה חי באוקינוס של אנרגיה אינסופית, כל מה שעליך לעשות זה להמיר צורה אחת של אנרגיה לצורה אחרת, שבה נוח לך להשתמש. בדרך כלל, אנו רוצים להפיק מכל אנרגיה... חשמל – הכח שמאחורי התרבות שלנו. לא רק השמש היא מקור אנרגיה בלתי מתכלה, (אני לא מודאג מהתחזית שהשמש 'תיגמר' לנו בעוד... 5 מיליארד שנה.) – כל תנועה היא ביטוי לאנרגיה חופשית – הרוח, תנועת הגלים, הפרשי טמפרטורה, הפרשי לחץ, וכדומה.

קרא עוד  
2 דקות קריאה

האם דירה ראויה למגורים אמורה לעלות לך כמה מליונים, לשעבד אותך למשכנתא בנקאית או לתקוע אותך בשכונת מצוקה? האם רק אדריכלים ובנאים מקצועיים יכולים לבנות בית שלא יתמוטט על יושביו? מסתבר, שהדבר רחוק מאד מן האמת. רכישת בית בעולם החדש והאמיץ שלנו היא רק דרך נוספת לעשירים למקסם עליך את הרווחים שלהם. דיור אמור להיות אחת מהזכויות הבסיסיות שלך בחברה נאורה. בחברה כזאת, אם אין לך אפשרות לרכוש בית משלך, הממשלה מציעה לך דיור חינם לכל חייך. היא ודאי לא נותנת לבנק שום זכות משפטית לעקל את הבית שלך בגין חוב ולהשליך אותך לרחוב. במאמר זה נראה כמה קל וזול לבנות בית יפה במגוון מפתיע של שיטות בניה, מן הפשוטות והעתיקות ביותר ועד העדכניות והמשוכללות ביותר.

קרא עוד  
1 דקות קריאה

תמיד כדאי ללמוד מאלו שעשו זאת. מסתבר, יש גם ערים נקיות בעולם, שהן מופת לקיימות והן מלמדות אותנו על הפוטנציאל הנפלא של המין האנושי לצמוח כחברה נאורה. חברה כזאת לא רק שאינה הורסת את הטבע אלא מטפחת אותו. היא הופכת את העיר עצמה ליער.

קרא עוד  
1 דקות קריאה

קשה להאמין שלאדם אחד מן השורה יכולה להיות השפעה רבה על החברה כולה. למרבה הצער, בדרך כלל, זה נכון – הקהילה חזקה מן היחיד ושומרת עליו שלא יסטה חלילה מ'גובה הדשא' של 'הממוצע הנמון ביותר' ו'הרוב הדומם'. אך מדי פעם, מופיע מישהו שמוכיח את ההיפך – אדם אחד יכול לעורר השראה ולחולל תנועה חברתית גדולה שתכה גלים. כמובן, על האדם הזה להיות נחוש, אמיץ ולהתמיד במשימה שנטל על עצמו... 'כנגד כל הסיכויים';

קרא עוד  
1 דקות קריאה

אחד הנושאים הנפלאים הנוגעים עמוק בלבי הוא נושא ה'שיחזור' או ה'שיקום'. באנגלית זה נשמע יותר אקזוטי – RESTORATION. כל דבר שנהרס, התבלה, או איבד את יופיו בחלוף הזמן והנסיבות, אפשר להשיבו לתפארתו הראשונית, וביצירתיות ורצון טוב, אפשר אפילו... לשפר אותו לדרגה חדשה של שלמות! להיקשר שלנו, אנו יכולים לשקם ולחדש את כל היערות שכרתנו מזה מאתיים שנה ללא רחמים ולהחזיר לאדמה את פוריותה. אנו יכולים לנקות את הנהרות והימים ולטהר את האוויר שאנו נושמים. אנו יכולים להחזיר בהמוניהם את הדגים שכמעט נעלמו, ושאר מינים שעל סף הכחדה. אנו יכולים לרפא את העולם!

קרא עוד  
1 דקות קריאה

קיים פער מגוחך, בלתי מתקבל על הדעת ובלתי נסלח, בין הטכנולוגיה המשוכללת שפיתחנו לזה שמאות מליוני אנשים עדיין סובלים ומתים מדברים שקל מאד למנוע, כגון, רעב, מים מזוהמים, חוסר בדיור, וכיוצא - בפשטות, צרכים בסיסים. שלא לחכות לממשלות הלא מתפקדות של רבות מהמדינות, אפשר לפתור את כל בעיות האלו אם נאמץ עבורן את עקרונות ה'הנדסה הגנדית' – אמצעים פשוטים יחסית, זולים מאד, חלקם בעלות אפס, שקל מאד לייצר.

קרא עוד  
1 דקות קריאה

הצחוק משחרר אותך מדפוסי תפיסה וחשיבה – הוא מראה לך זווית אחרת על המציאות וכך מסייע לך לברוח מהכלא של השגרתי והמובן מאליו. הוא הופך אותך עוצמתי יותר כי הוא הופך אותך חופשי יותר מה'מוסכמות' שהמוח שלך כבול אליהן.

קרא עוד  
1 דקות קריאה

בודהא אומר שאם אתה רוצה להישאר אוהב עליך להפוך את האהבה שלך לחמלה. זו מודעות עמוקה לצער ולסבל שבמציאות, בכל קיום עלי אדמות, אבל גם הסכמה לאהוב את מה שיש. באופן זה, הכאב שלך מותמר למתיקות מיוחדת במינה.

קרא עוד  
2 דקות קריאה

הדאדא והסוריאליסם היו תנועות מהפכניות שהגיבו על טירוף מלחמת העולם הראשונה בשינוי ערכים כללי בשדה האמנות, החברה והתרבות. למרות שנעלמו תוך זמן קצר, הן ממשיכות להשפיע על כל התנועות האמנותיות המודרניות.

קרא עוד  
4 דקות קריאה