כל הדתות, הפילוסופיות, הכתות האיזוטריות, שיטות היוגה למיניהן, הן דרכים להאיץ את האבולוציה האנושית, לדחוס גילגולים רבים מספור בתוך מספר גלגולים קטן ככל האפשר, ואם אפשר, להשיג הכל בגלגול אחד – הארה שלמה. החכמה העמוקה ביותר של האבולוציה המודעת היא להבין איך להאיץ את הטבע שלך בלי להוציא אותו מכלל איזון. דוקא כאשר אתה מבקש להתעלות על הטבע שלך, עליך לשתף עמו פעולה באופן הרבה יותר מחוכם ויצירתי. כאן, האתגר הגדול שלך כאדם. 181 עמ'


  • קטגוריה: ספרי עיון ופילוסופיה

מחיר:68

500


קנה עכשיו!

תיאור

גלגולי הפרפר


אחד הסמלים העתיקים והיפים ביותר לטרנספורמציה הוא גלגולי הפרפר. הנה לך יצור העובר במהלך חייו אבולוציה מדהימה וממש מחליף את הוויתו כמה וכמה פעמים.

תחילה, הריהו ביצה או רימה קטנה. אחר כך, הוא זחל, מעין תולעת צבעונית, שעירה, לא פעם קוצנית ורעילה, שכל עיסוקה בזלילה רבתי. היית חושב שבכך ניגמר סיפורו והנה, לפתע, בלי אזהרה מוקדמת, הזחל 'מחליף מהלך' ונעשה גולם. הוא טווה סביבו פקעת של חוטים ובתוכה הוא נעשה אלכימאי גדול. הוא מפרק את גופו הקודם ליסודות כימיים ובונה מהם איברים חדשים.

היצור החדש אינו דומה כלל למי שהיה בחייו הקודמים. הוא ממש גלגול חדש. אם הזחל מרבה הרגליים ליחך את האדמה, הנה, הבריה החדשה, המכונפת, יודעת לעופף לשמים. יחד עם התמורה הכבירה שחלה בגופו, כל סגנון החיים שלו משתנה. אם קודם לכן הוא הקדיש את כל עיתותיו לאכילה, הנה, כעת, הוא מקדיש את כל עיתותיו לאהבה. אם הזחל היה בנוי כולו לזלילה – הפרפר בנוי כולו לפריה ורבייה.

אם לא היית יודע מראש את סיפור גלגוליו של הפרפר לא היית יכול לשער אפילו בחלומך שהזחל השעיר יהפוך לפרח מעופף. וכי מה הקשר? דומה, מדובר בשני יצורים שונים לגמרי, שאין ביניהם שום זיקה. אך הזיקה מצויה במימד סמוי, עמוק, עוד בשלב הרימה. בתוך הדנ"א נמצאת התוכנית השלמה של כל שלב ואיך ישות אחת אמורה להתגלגל בישות האחרת. אם היית יודע לקרוא את הדנ"א היית מוצא בתוכו את כל האבולוציה העתידית של הפרפר.

הבה נקח את המקרה המוזר והמופלא של הפרפר כמטאפורה ואמת מטאפיסית עמוקה גם ביחס לאדם. בתוך הדנ"א של האדם מצויה התוכנית להפיק לא רק את האדם שאנו מכירים כיום – בתוכו מצוי כעתיד אפשרי הקיום שלו כאדם קדוש, איש אלהים. יש רק הבדל אחד בולט בין הפרפר לאדם. הפרפר משלים את כל התוכנית הגנטית שלו בתקופת חיים אחת. האדם צריך לעבור גלגולים רבים כדי לזכות להוציא לפועל את האידיאה האלוהית הגנוזה בתוכו. אלא אם כן... הוא יאיץ את האבולוציה שלו!

שוב, שלא כמו הפרפר, שמוציא לפועל את הגנום המלא שלו באופן טבעי וללא כל צורך במאמץ מודע, האדם צריך לעשות את אותו הדבר ביוזמתו שלו, בכח השתדלות עצומה. הטבע הניח אותו לפי שעה בחצי הדרך. אם הוא חפץ להאיץ את האבולוציה שלו הוא חייב במובן מסוים ללכת נגד הטבע.

התובנה הזו היא בסיסית ביחס לאדם. האדם אינו יצור שכולו טבעי. הוא יצור משונה. לא זו בלבד שאינו גמור, (יש להניח שאף יצור חי בטבע עדיין אינו גמור) – הוא יודע שאינו גמור! הידיעה הזו עושה אותו קצר רוח ביחס להוויתו האפשרית. כל היצורים שרויים באיזו זחיחות דעת ושלווה ביחס לעצמם. הם שאננים. הם חשים שהם שלמים בתוך עצמם. האדם הוא היצור היחידי עלי אדמות המתלבט קשות בין הממשי לאפשרי. עמוק בתוכו הוא חש דחף משווע להיות יותר מעצמו.

כל הדתות, הפילוסופיות, הכיתות האיזוטריות, שיטות היוגה למיניהן, הן דרכים להאיץ את האבולוציה האנושית, לדחוס גילגולים רבים מספור בתוך מספר גלגולים קטן ככל האפשר, ואם אפשר, להשיג הכל בגלגול אחד – הארה שלמה.

ומכיוון שאנו מנסים לעשות משהו שהוא לא טבעי, לא פעם, אנו פונים להילחם בטבע כאילו היה אויב. זהו מקום מסוכן, מלא רעיונות מוזרים ותסביכים. הטבע מגלה התנגדות לניסיון להאיץ אותו באופן מלאכותי. הוא מסבך אותך ולוכד אותך במלחמה שבלתי אפשרי לנצח בה. אתה נלחם בגוף, אתה נלחם בצרכי הנפש הבסיסיים, אתה מחפש להיות נאמן לחזון רחוק, שהמציאות הגשמית מכה בו לא פעם באכזריות. אתה דוחק את השעה ואין פלא שהשעה דוחקת אותך.

לכן, החכמה העמוקה ביותר של האבולוציה המודעת היא להבין איך להאיץ את הטבע שלך בלי להוציא אותו מכלל איזון. דוקא כאשר אתה מבקש להתעלות על הטבע שלך, עליך לשתף עמו פעולה באופן הרבה יותר מחוכם ויצירתי. כאן, האתגר הגדול שלך כאדם.

פרפר אינו נתון במלחמה עם עצמו. כל שלב בחייו מופיע בזמן המתאים. הוא אינו צריך להתמודד עם תודעת פער מכאיבה בין מה שהוא לבין מה שהוא יכול להיות. הוא חי באופן מלא כל שלב. אך אם האדם היה מאמץ לעצמו את הגישה של הפרפר הוא היה עדיין מלקט פירות מתחת לעצים ומתכסה בעלה בננה. גֶן חדש נכנס לפעולה, שֶכֶל מזן חדש, המסוגל להדריך בכוונה תחילה את קצב האבולוציה שלו. כדבר הזה לא קרה לאף יצור חי אחר עלי אדמות, רק לאדם.

האבולוציה הרגילה, הטבעית, יצרה יצור המודע לעצמו, המסוגל להאיץ את האבולוציה שלו. אכן, נס גדול קרה כאן. אך לנס הזה היו תופעות לוואי קשות – מלחמה כמעט בלתי נמנעת עם הטבע. כעת, אנו בשלב חדש באבולוציה העצמית שלנו. האדם לומד איך להאיץ את עצמו בצורה הרבה יותר יצירתית, מתוך שיתוף פעולה מלא עם הטבע. במקום להילחם בטבע במאמץ להאיץ אותו באופן מלאכותי, אלים, הוא עושה אותו בן ברית לתהליך עדין, אינטליגנטי ומלא השראה.


תק"ן

התמרה מזחל לפרפר – נדיר, תדיר, קבוע


מה קורה לה לתודעה כאשר היא 'מתרחבת'? להתרחבות זו יש פן כמותי, רציף והדרגתי, ופן איכותי, דילוגי. שינויים מסוימים הולכים ומצטברים עד שמתחוללת מעין 'קפיצה קוונטית' או 'שינוי פרדיגמה' – גוף חדש ורוח חדשה.

תחילה, בפן הכמותי, כל חוויה מתעצמת, אפילו החוויות השליליות, בחינת, "אדם גדול – יצרו גדול". עומדת לרשותך יותר אנרגיה אך אנרגיה זו יכולה להתנתב למקומות שבורים מסוימים ולהפוך אותם קשים יותר. אפשר גם לומר, שאנרגיה רבה יותר מאפשרת לך לעבור דרך החלקים השבורים מהר יותר ולהיטהר מהם מהר יותר. כמו הרקולס, אתה יכול לנתב את הנהר עצמו כדי לשטוף את אורוות הסוסים שלך, שזוהמתן הצטברה לא רק בשנים רבות אלא בגלגולים רבים, ולעשות עבודה עצומה במהירות מפתיעה.

בהיבט החיובי, כל רגש נעים ומתוק נעשה עמוק וגדוש יותר. בראש וראשונה, האהבה. קל לך לאהוב, להתפעל. כל חוש כמו מתחדד ונעשה עשיר יותר, דק אבחנה יותר. השכל שלך נעשה פעיל וחכם יותר. אתה מבין יותר, יצירתי יותר, שופע וחי יותר. זהו אותו אני הרואה את אותו עולם, אך התודעה כמו מגדילה את כח הרזולוציה שלה, היכולת להבחין בפרטים, ומרחיבה את הספקטרום שלה, היכולת לראות את התמונה הגדולה, כולל זו העומדת מעבר לפרטים ויש להסיקה על פי היקש המחשבה.

כאן, כדי להבין אדם "גבוה" יותר אנו יכולים ללכת אל החוויות המוכרות לנו, אל רגעי השיא שלהן, ולקבל מושג על סדר הוויה אחר. אלו אותן חוויות, אך בעוד אנו מתנסים בהן באופן נדיר, האדם הגבוה חי אותן באופן תדיר. אכן, כאן, כל החכמה היא הפיכת הנדיר לתדיר.

אך להתרחבות התודעה פן נוסף. אתה מגלה בעצמך ובעולם רבדים לא מוכרים. מתחילה להתפתח אצלך סוג של על-חושיות, הקולטת מה שלא קלטה כלל קודם לכן. אתה מתחיל לחוות חוויות מיסטיות, יותר ויותר 'מוזרות'. אפשר לומר שכאן, זו כבר 'ליגה אחרת'. היא מהווה דילוג של ממש לעומת הליגה הנמוכה ממנה. אם קודם לכן היית רק זחל טוב יותר, עכשיו אתה מתחיל לחוות מה פירוש הדבר להיות פרפר;

אתה מתוודע לשינויים מפליגים בכל הוויתך, בגופך ובנפשך. הכל עובר תהליך אלכימי של ממש, שבעקבותיו אתה מגלה בעצמך איברים וכישורים שכמוהם לא הכרת. כך, כל נושא התעופה, שעבור הזחל לא היה רלוונטי, הופך להיות חווית היסוד של חיי הפרפר. הכל השתנה, הצורה והתפקוד. זהו עולם חדש מיסודו, המצריך אותך להסתגל לחוויה קיומית שונה לגמרי. אכן, חיים אחרים. כלומר, אני אחר, מציאות אחרת, אולי אפילו אלהים אחר.

מה שהיה קשה לפני כן ונראה בלתי אפשרי הופך כעת לדבר כמעט שגרתי. ייתכן גם שיקרה להיפך, מה שפעם היה קל וחסר חשיבות הופך להיות רב משמעות. לדוגמה, אם קודם לכן, יכולת "להרשות" לעצמך "עבירות" מסוימות, שכן לא חשת כמעט בעונש שלהן, הנה כעת, אתה עלול לקבל עונש שיראה במבט ראשון מוגזם. אכן, מה שמותר לכומר אסור לאפיפיור. ועל זה נאמר ש"הקב"ה מדקדק עם צדיקים כחוט השערה".

אפשר גם להבין שהמערכת שלך נעשית כה רגישה, כה מדויקת, שכל סטיה קלה מחוללת נזק של ממש, צרימה ממש מכאיבה. רעל שפעם גופך לא טרח כמעט לזהות, מעורר כעת איתותי אזהרה חמורים. מערכת רגישה יותר היא גם פגיעה יותר וזקוקה להגנה טובה יותר. היא מגיבה לגירויים זעירים יותר ולכן יש להקפיד שתגיב רק על אותם גירויים שהיא נועדה להגיב עליהם.

נדיר – תדיר – קבוע ראשי תיבות תק"ן, שהוא עיקר התיקון של הכלי להכיל אור באופן יציב. אחרת, חל נת"ק כלשהו בין השלבים. הנתק עשוי להיות כה חמור שאפילו מצבי השיא שהיו נדירים כמעט ונעלמים ואדם נופל ממדרגתו לגמרי. יחס דומה שבין 'תיקון' ל'ניתוק' מופיע בין 'כתר' ו'כרת'.